tirsdag 12. mai 2015

Silketrykk!


Vi hadde en oppgave med å lage silketrykk.

Først!
Tok vi et bildet av oss selv og tok det inn på photoshop, tok et spesielt filter på og printet det ut og etter det fikk vi det i et plastikk format A3. Selve bildet ble i A5.

Etterpå skulle vi få en ramme, på rammen skulle bildet vårt komme i. Det ble gjort slik:

Bruk et spesielt lys og la plastikk formatet ligge over i 3 min ca.

Etter det tar du rammen med til vasken og skylder den, etter en stund kommer bildet frem.

Da bildet har kommet helt frem, så kan du begynne å bruke de forskjellige fargene (maling) du har tenkt å bruke, og A4 farge arkene du har tenkt å bruke.

Slik jeg hadde tenkt var komplimentere farger. Det synes jeg var kult, tok litt tid før jeg fikk dreisen på å trykke. Men var kjekt å få gjort det.

Materialet jeg brukte var slikkepott og et annet materialet jeg ikke kan navnet på som du kan se på bildet under.

Jeg har ikke blitt helt ferdig men så langt har jeg kommet!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar